Dirvožemio rūgštingumas
Augalai geriau auga jiems tinkamame dirvožemyje. Nuo to priklauso augalų gyvybingumas bei derlingumas. Iš dirvožemio augalai gauna reikalingų augimui mikroelementų ir vandens.
Dirvožemio tinkamumas apibūdinamas daugeliu veiksnių. Vienas iš jų ir labai svarbus – dirvožemio rūgštingumas. Nuo rūgštingumo priklauso, kokie augalai turėtų būti auginami, kiek ir kokių trąšų jiems reikia berti.
Dauguma augalų gerai auga ir dera tik nerūgščiose dirvose. Tačiau kai kuriems augalams labiau tinka rūgštus dirvožemis.
Azoto ir kalio trąšos yra veiksmingesnės neutralesnėse, o fosforo – rūgštesnėse dirvose.
Dirvos rūgštingumas paprastai tiriamas agrochemijos laboratorijose, tačiau galima ištirti ir mokykloje ar namuose, pasinaudojus pH matuokliu ar indikatoriaus juostelėmis.

Kiekvienam augalui tinka tam tikro rūgštingumo dirvožemis:
pH 3,5–5 bruknėms
pH 3,5–4,8 šilauogėms
pH 4,0–7,0 paparčiams
pH 4,5–5,5 rododendrams
pH 4,5–5,6 pušims, mirtoms
pH 5,0–6,0 eglėms
pH 5,0–7,0 kadagiams, vilkdalgiams
pH 5,5–6,0 avietėms
pH 5,5–7,0 tujoms, rožėms
pH 5,5–7,5 astrams
pH 6,0–7,0 narcizams, tulpėms
pH 6,0–7,5 petunijoms, lelijoms

5 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(5G) Geba daryti išvadas remdamiesi sudėtingais informacijos šaltiniais įvairiuose kontekstuose ir gali paaiškinti kai kuriuos priežastinius ryšius.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
6 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(6G) Geba plėtoti argumentus kritiškai vertindami paaiškinimus, modelius, duomenų interpretacijas ir pateiktus eksperimentus asmeniniame, regioniniame ir pasauliniame kontekstuose.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
5 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(5G) Geba plėtoti argumentus kritiškai vertindami paaiškinimus, modelius, duomenų interpretacijas ir pateiktus eksperimentus kai kuriuose asmeniniuose, regioniniuose ir pasauliniuose kontekstuose.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
6 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(6G) Remdamiesi gamtamoksliniu turiniu, procedūrinėmis bei episteminėmis žiniomis gali nuosekliai paaiškinti, įvertinti ir planuoti gamtamokslinius tyrimus, interpretuoti duomenis daugelyje sudėtingų gyvenimo situacijų, kurios reikalauja aukšto lygio kognityvinių gebėjimų.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
4 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(4G) Remdamiesi gamtamoksliniu turiniu, procedūrinėmis bei episteminėmis žiniomis gali paaiškinti, įvertinti ir planuoti gamtamokslinius tyrimus, interpretuoti duomenis įvairiose gyvenimo situacijose, kurios reikalauja daugiausia vidutinio lygio kognityvinių gebėjimų.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/